Östsvensk boxning och sociala medier.

04 MAR 2019 08:47
Östsvensk boxning och sociala medier.
  • Skapad: 04 MAR 2019 08:47

På förekommen anledning vill Östsvenska boxningsförbundet härmed redogöra

för sin syn och ståndpunkt angående boxare och sociala medier. I ringen boxar vi, och tävlar mot varandra, enligt boxningens gällande regler.Utanför ringen uppför vi oss väl, och kan vara vänner, vi kan träna tillsammans, och skall alltid, utan undantag, visa respekt för andra boxare och deras klubbar.

Att framföra hat och hot mot andra boxare i sociala medier, är lika oacceptabelt där, som ”in real life”.

ÖBF styrelse vill uppmuntra alla klubbar i distriktet att informera, och diskutera med sina medlemmar, hur vi uppför oss mot varandra inom boxningen, både i ringen, utanför ringen, på träningar, och i sociala media.

I dagens samhälle där det florerar enormt mycket hat, hot och förföljelser inom sociala media, så rekommenderar vi att klubbarna, i förekommande fall, stävjar detta omgående.

Östsvenska förbundets klubbar, skall aldrig behöva bli förknippade med liknande uttryck, det gynnar ingen av oss.

För klubbar med boxare som blivit utsatta för hat och hot, oavsett om det är i sociala medier, eller utanför, rekommenderar vi att en polisanmälan görs!

Hälsningar ÖBF:s styrelse, genom Therese Andersson.

Skribent: Therese Andersson

Postadress:
Östsvenska Boxningsförbundet
Per-Ola Lindell, Blackbäcksvägen 25
590 77 Vreta Kloster

Kontakt:
Tel: 0734182302, 01360606

Vi samarbetar med:

www.eubcboxing.org

Banner för fler i rörelse