Sportansvariga

Informationsansvarig

Ansvarar för distriktsförbundets hemsida och sidornas informationsinnehåll. Är kontaktperson till pressen.

Distriktstränare

Leder planering, arrangemang och genomförande av träningsläger i distriktsförbundet. Deltar i planering, arrangemang och genomförande av distriktskamper i match- och/eller diplomboxning. Är distriktsförbundets matchmaker.

Daniel Samuelsson, Mjölby Boxing Team

Diplomserieansvarig

Är tävlingsansvarig för Östsvenska diplomboxningsserien. Tillser att vi har tävlingstillstånd för varje deltävling. Leder planering, arrangemang och genomförande av deltävlingarna. Tillser att erforderliga priser finns på plats vid erforderliga tillfällen. Tillhandahåller kassören med uppgifter för debitering av deltagaravgifter.

Per-Ola Lindell, Mjölby Boxing Team och Robert Calner, East IF.

Domaransvarig

Ansvarar för att det finns ringdomare till deltävlingarna i distriktets diplomboxningsserie, godkänner domare vid matchboxningstävlingar arrangerade av klubbar inom distriktet, är domaransvarig vid matchboxningstävlingar arrangerade av klubbar inom distriktet eller utser annan i sitt ställe, följer upp distriktets domare samt är distriktsförbundets kontaktperson mot Svenska Boxningsförbundet i domarfrågor.

Tf. domaransvarig, Jimmy Björketidt, Gripen BK

Utbildningsansvarig

Är distriktsförbundets kontaktperson till Svenska Boxningsförbundet i utbildningsärenden inom tränarutbildningar. Leder planering och arrangemang av utbildningar som distriktet arrangerar och stödjer genomförandet.

Ansvarig MyBox

Ansvarar för kontakten med Swedish MyBox Association och distriktets verksamhet avseende MyBox.

Per Jensen, NBK Akilles

Tävlingskommittén

Arbetar för arrangemang av tävlingar i matchboxning i distriktet. Utarbetar tävlingsmanual för distriktets klubbar.

Anders Ljugholm, East IF Norrköping

Jonas Hjelm, NBK Akilles

Uppdaterad: 27 AUG 2018 19:53
Skribent: Per-Ola Lindell