Sportansvariga

Informationsansvarig

Ansvarar för distriktsförbundets hemsida och sidornas informationsinnehåll. Är kontaktperson till pressen.

Distriktstränare

Leder planering, arrangemang och genomförande av träningsläger i distriktsförbundet. Deltar i planering, arrangemang och genomförande av distriktskamper i match- och/eller diplomboxning. Är distriktsförbundets matchmaker.

Daniel Samuelsson, Mjölby Boxing Team, 073-500 90 73

Diplomserieansvarig

Är tävlingsansvarig för Östsvenska diplomboxningsserien. Tillser att vi har tävlingstillstånd för varje deltävling. Leder planering, arrangemang och genomförande av deltävlingarna. Tillser att erforderliga priser finns på plats vid erforderliga tillfällen. Tillhandahåller kassören med uppgifter för debitering av deltagaravgifter.

Erik Karlsson, Nyköpings BS, 070-289 96 04 och Per-Ola Lindell, Mjölby Boxing Team, 073-418 23 02

Domaransvarig

Ansvarar för att det finns ringdomare till deltävlingarna i distriktets diplomboxningsserie och stödjer rekryteringen av ring- och poängdomare vid matchboxningstävlingar arrangerade av klubbar inom distriktet. Följer upp distriktets domare.  Är distriktsförbundets kontaktperson mot Svenska Boxningsförbundet i domarfrågor.

Utbildningsansvarig

Är distriktsförbundets kontaktperson till Svenska Boxningsförbundet i utbildningsärenden inom tränarutbildningar. Leder planering och arrangemang av utbildningar som distriktet arrangerar och stödjer genomförandet.

Ansvarig MyBox

Är distriktsförbundets kontaktperson till Swedish MyBox Association (SMA). Ska i samarbete med SMA ge styrelsen underlag för hur vi kan stödja våra medlemsklubbar i utvecklandet av denna idrottsform.

Göran Andersson, NBK Akilles, 070-798 04 21

Tävlingskommittén

Arbetar för arrangemang av tävlingar i matchboxning i distriktet. Utarbetar tävlingsmanual för distriktets klubbar.

Per-Ola Lindell, Mjölby Boxing Team

Anders Ljugholm, East IF Norrköping